درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 08:01:4 FA | AR | PS | EN
تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن            صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان            خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا             اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            






تاریخ نشر: 1395/12/23 - 06:25:3
تعداد بازدید: 1213
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشرف غنی: تأمین شفافیت امتحان کانکور یک دستاورد ارزنده است
اشرف غنی: تأمین شفافیت امتحان کانکور یک دستاورد ارزنده است

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز در مرکز ملی توحید از طریق ویدیو کنفرانس با والیان ۳۴ ولایت در خصوص محو پولیو و برگزاری امتحان کانکور صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از ریاست جمهوری، ابتدا، نجیب‌الله مجددی مشاور در امور سیاسی و نمایندۀ رئیس‌جمهور در بخش محو پولیو و همچنان فیروزالدین فیروز وزیر صحت‌عامه در خصوص پروسۀ ملی امحا و تطبیق واکسین پولیو در سراسر کشور گزارش دادند.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت‌عامه گفت، طی دو سال گذشته برنامه محو پولیو به چالش‌های همراه بوده و در عین حال موفقیت‌های نیز وجود داشته است، در جریان سال ۲۰۱۶ صرفاً ۱۳ مورد پولیو در چهار ولسوالی برمل، شاه‌ولی کوت، نوزاد و شیگل‌وشلتن گزارش شده‌است و به‌زودی این ویروس ریشه‌کن خواهد شد.

وی افزود که در ۹ ماه اخیر هیچ واقعۀ پولیو گزارش نشده، اما در ۴۷ ولسوالی از این بابت خطر وجود دارد؛ که جهت پیش‌گیری آن روند تطبیق واکسین جریان دارد. وزیر صحت، عدم دسترسی به ساحات ناامن، موجودیت واقعات پولیو در پاکستان و تردد شهروندان افغان در دو سوی خط دیورند از چالش‌های عمده فراراه مبارزه با پولیو عنوان کرد. 

وزیر صحت عامه اضافه کرد که آن‌ها آمادگی لازم دارند تا به همۀ عودت‌کننده‌گان زیر سن پنج سال واکسین ضد پولیو تطبیق نمایند. او از روی دست گرفتن پلان جدی به‌خاطر محو کامل پولیو تا اواخر ۲۰۱۷ خبر داد. 

در این ویدیو کنفرانس داکتر ریچارد پیپر کارن رئیس سازمان صحی جهان (WHO) پیرامون تطبیق به‌موقع و سراسری واکسین پولیو صحبت کرده، و تأکید ورزید که تطبیق پلان‌های منظم در زمینه می‌تواند خطرات پولیو را مرفوع سازد. 

در بخش دیگر این نشست، فریده مومند وزیر تحصیلات عالی کشور گزارش مفصل از چگونگی اخذ امتحان کانکور و اقدامات در این راستا ارائه کرد. او گفت که سال گذشته امتحان کانکور در سراسر کشور با شفافیت برگزار گردید و آسیب‌های که متوجه آن بود نیز مورد مطالعه و غور قرار گرفته‌است.

او علاوه کرد، که در سال جدید برای برگزاری امتحان کانکور از سیستم بیومتریک استفاده خواهد شد که می‌تواند شفافیت بیشتر و اعتماد متقاضیان را تأمین کند. وزیر تحصیلات عالی گفت که فصل برگزاری امتحان کانکور تغییر یافته و از وزارت دفاع ملی خواست که جهت انتقال مواد امتحان کانکور به ولایات، همکاری نماید. 

وزیر تحصیلات عالی همچنان از والیان خواست که از دخالت و ورود افراد غیر مسئول در برگزاری و پروسۀ ملی کانکور جلوگیری نمایند. او افزود که برخی والیان در پروسه‌های اکادمیک دخالت می‌کنند که سبب زیر سوال رفتن شفافیت و رقابت غیر سالم می‌گردد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت، از دستآوردها و اقدامات وزارت‌های تحصیلات عالی و صحت عامه ستایش کرده گفت که در پروسۀ ملی کانکور نباید از جانب هیچ‌کس مداخله صورت گیرد. او با اشاره به محو ویروس پولیو در سراسر کشور گفت، حکومت متعهد است تا زمینۀ بهتر تطبیق برنامه‌های واکسین پولیو را در سراسر کشور فراهم سازد. 

رئیس اجرائیه افزود که باید مناطق آسیب‌پذیر از ویروس پولیو مورد مطالعۀ دقیق قرار بگیرد و تسهیلات لازم برای تطبیق واکسین و ریشه‌کن‌کردن این ویروس خطرناک روی‌دست گرفته‌شود. 

رئیس‌جمهورغنی طی سخنانی از تلاش‎‌های والیان به‌ویژه آنانی که در خط نخست نبرد برای مدیریت جنگ شرکت می‌کنند، ستایش کرد. وی با اشاره به حوادث طبیعی پیش‌رو به والیان گفت، پیش‌بینی وضعیت جوی نشان می‌دهد که ممکن است در ده روز آینده در برخی مناطق سیلاب جاری شود و باید تدابیر پیش‌گیرانه در زمینه روی‌دست گرفته‌شود. 

رئیس‌جمهور گفت که به‌منظور مبارزه با ویروس پولیو، وزرای مربوطه تحت نظر داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت نشست‌های منظم برگزار نمایند، تا راه‌های بهتر مبارزه با این ویروس جستجو گردد. وی افزود: ولسوالی‌های که خطر پولیو در آن‌ها احساس می‌شود باید تشخیص گردد و نیروهای امنیتی ساحات متذکره را تأمین امنیت نمایند. 

رئیس‌جمهور کشور خاطرنشان کرد که همکاران ما اجازۀ همکاری با کشورهای همسایه به‌ویژه پاکستان را دارند، زیرا ما نمی‌خواهیم که صحت و تجارت سیاسی شود، مبارزه با ویروس پولیو و توسعۀ تجارت به نفع کشورهای منطقه می‌باشد. 

وی از اقدامات وزارت تحصیلات عالی در عرصۀ تأمین شفافیت امتحان کانکور تشکری کرد و از والیان خواست که از مداخلۀ افراد غیرمسئول جداً جلوگیری نمایند و در صورت مداخله در این روند ملی، علیه عاملان اقدامات قانونی انجام شود. 

رئیس‎جمهور غنی تأکید ورزید که شورای امنیت ملی با وزارت تحصیلات عالی در راستای تأمین امنیت امتحان کانکور همکاری همه‌جانبه خواهد کرد. وی تأمین شفافیت امتحان کانکور را دستآوردی برای هر والی و تمام حکومت دانسته گفت، هر والی که پروسۀ ملی کانکور را درست مدیریت نماید، تقدیر خواهد شد.

رئیس‌جمهور کشور با تأکید گفت که والیان در امور پوهنتون‌ها و تحصیلات‌عالی مداخله ننمایند و باید پروسه‌های علمی از مداخله در امان بمانند. وی با اشاره به خطر افراط‌گرایی در برخی نهادهای تحصیلی گفت که نهادهای تحصیلی باید از این ناحیه نیز مورد توجه جدی قرار گیرند، زیرا افراط‌گرایی با فرهنگ ما در تضاد است. 

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی خطاب به والیان گفت: برای سال ۱۳۹۶ پلان واضح جلوگیری و بازپس‌گیری زمین‌های غصبی را روی‌دست گیرید و سال آینده در مبارزه با غاصبین زمین، نقطۀ عطف برای شما خواهد بود.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/5629


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان


پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد


مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها


هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند


بخیت خواستار رفع محدودیت‌های تحصیلی و کار زنان در افغانستان شد


هشدار سازمان ملل از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان


ابراز نگرانی سازمان توسعه‌ای ملل‌متحد نسبت به احتمال کم آبی در افغانستان


هشدار از احتمال برف و باران در 19 ولایت افغانستان


بازداشت ۴۵ پناهجوی افغان توسط نیروهای ترکی


چین برگشت‌کننده افغان از پاکستان کمک می کند


مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیست


ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن


احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور


ساخت 470 کیلومتر کانال آب توسط سازمان ملل متحد در افغانستان


با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان ۲۷۷ افغان اخراج شد


پس از 12 سال؛ یک زن در ولایت غزنی از زندان خانگی آزاد شد


تاخیر در کار بازسازی جاده بادام باغ و شکایت باشندگان این منطقه


افزایش شمار تلفات سیلاب ها به ۶۶ تن در کشور


آمادگی ها برای مهاجرین اخراجی از پاکستان در گذر گاه تورخم


مسدود شدن دروازه تورخم به روی بیماران فاقد اسناد قانونی


انداختن زباله‌ها در دریای کابل ممنوع شد


باران و سیلاب، راه های ارتباطی مرکز با والسوالی های نورستان مسدود کرد


افزایش سطح تولید برق در بندهای داخلی کشور


بازگشایی شاهراه سمنگان - بلخ به روی ترافیک





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور

تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن

صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.